duminică, 13 februarie 2011

La pescuit la marea Mediterana


  
         August 2000…O faleza pe tarmul Mediteranei. Lucrasem toata dimineata cu un primar francez si cu o grupa de proiectare la un proiect de mediu.Desi eram intr-o delegatie munceam ca sa fac si eu un ban European.
         Spre seara francezii erau obositi desi nu prea sau omorit cu munca. Gindul meu era la faleza.
         Mi-am luat DAM-ul si m-am infiintat pe buza cea mai sudica a falezei.
         Pescarii francezi se mindreau cu citiva chefali mai mari un pic decit degetul.
         Si-au dat seama ca sant roman. Stiau numai de Hagi, Nadia si de Ceausescu…
         Dadeau la peste cu rama de mare.
         Citiva copii francezi au ginit faptul ca pot face o afacere incercau sa-mi vinda rime de mare cu zece franci francezi bucata.
         Cu banii astia aproape ca serveam cina.
         M-am gindit ca pestele maninca ce gaseste in mediul lui natural.
         Mi-am scos briceagul si am scormonit pe linga pietre niste melci si niste scoici.
         Am facut economie de zece franci.
         Am taiat melcul in patru am pus o bucata si mi-am pregatit lansarea in apele Mediteranei.Francezii erau cu ochii pe mine..
         …ceva emotii .. .arunc cu forta …dar in acelasi timp elaborat…si aproape profesionist…si reusesc .. cu DAM-ul o lansare …mi se intimpla foarte rar…de peste…o suta de metri…
         Un francez mai sugubat si pescar de competitie dupa cum s-a prezentat mi-a spus in singura limba straina pe care o mai intelegeam si eu …..good romanian…
         Ce pacat ca nu mi-am luat si a doua scula…Un Gipo romanesc.
         N-aveam nici bambina nici clopotel …dar nu-i problema…
Virful lansetei ne poate spune multe…
         I-am servit pe francezi …si pe  altii citiva turisti….cu o tuica de Tomesti... din zarzari… zdrobiti fermentati si dublu rafinat….…ce mai …inaugurare la Mediterana…
         Le-a placut ca era tare …cu aroma de simbure… si era gratis…M-au intrebat…de ce nu am scule franceze si le-am raspuns ca pana a ajunge in Franta am tecut prin Germania…
         Virful lansetei incepe sa vibreze in citeva reprize mai timid…dupa care mai mai sa-mi traga DAM-ul in apa …fandez scurt intep …dau  putin inapoi …ii dau si-un pic de fir…..
         Era mare  …facea  ca toti dracii…rasucea firul …cu o viteza…uriasa… N-am mai intilnit in viata mea un asemenea comportament…Bine ca i-am montat antirasucitor… Am reusit sa-l dirijez si sa ocolesc o stinca…dar ma trage spre sculele francezilor…
         Adrenalina isi face simtita cresterea procentuala…..nu cedez ….ocolesc  si sculele celorlalti pescari…il obosesc …..din ce in ce mai mult.
         Intr-adevar un drill atipic!
         L-am adus pina la vreo cinci metri de mal…Am incercat sa-i dau putin aer si sa-l inec…….Nu reusesc nici cum…Mulinez in continuare….este terminat   …cinci ….patru ….trei  metri de mal.
         O aratanie lunga si fusiforma isi holba …ochisorii spre mine.…  
         N-aveam mincioc …Incerc sa-i scot la tiriiala cum spun unii pescari…
         Francezul “de competitie” isi infige minciocul ca un profesionist intradevar si scoatem pe  tarm  o anghila (tipar de mare) de peste un metru si cred ca n-avea nici un kilogram.
         Da este un peste lung…subtire si interesant.
         Am facut citeva poze.
         Cu anghila. De asemeni cu francezii...
         Introduc angila acolo unde-i este locul… in mare… ii umezesc bine pielea… astept… sa i se oxigeneze branhiile… si o eliberez … acolo unde s-a nascut… si unde se va inmulti … pentru a da satisfactie si altor pescari … si fiilor … si nepotilor nostrii….
         Good romanian  REX HUNT….zice francezul…cu ochii la sticla de tuica de Tomesti…
         Mai tragem o dusca asa ca sa sarbatorim renasterea anghilei.



Sergiu Constantin ARUSTEI

3 comentarii:

  1. Nu pot sa spun decat...bun,chiar foarte bun. E incantator acest stil de propozitii scurte cu puncte de suspensie,propozitii succesive care te tin cu sufletul la gura - ca sa spun asa -;iar finalul "se taie",lasandu-te,in sfarsit,sa respiri;frumos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Gabi Vas!
    Am sa incerc sa pastrez stilul!
    Cu toata stima!
    Sergiu Constantin Arustei

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar daca nu esti pescar nu te plictisesti citind pt ca ritmul alert, te tine in priza pana la sfarsit ...si parca ai vrea sa mai continue!
    Patricia
    29 Mai2012

    RăspundețiȘtergere